یکی از انواع بیماری های پوستی که ممکن است افراد در طول زندگی خود با آن مواجه شوند، کلوئید یا آوردن گوشت اضافی است. در همین راستا یکی از موضوعات بسیار مهم روش های درمان کلوئید است که امروزه شاهد تکنیک های مختلفی در این زمینه هستیم. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به درمان این ضایعه  انداخته و در رابطه با روش های آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به کلوئید انداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم.

علت ایجاد کلوئید

پیش از این که بخواهیم نگاهی به روش های درمانی آن داشته و در رابطه با آن صحبت کنیم باید گفت که یکی از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت آن است که معمولاً کلوئید به دلایل مختلفی به وجود می آیند که از مهم ترین آن ها می توان به جای جوش و سوختگی، جای جراحت، اسکار آبله مرغان، سوراخ کردن گوشت، برش جراحی، جای واکسیناسیون و… اشاره کرد.

هر یک از این موارد در کنار هم باعث می شود تا شاهد به وجود آمدن این ضایعه در بخش های مختلف بدن باشیم. یکی از نکات دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که عواملی مثل باردار بودن، سن کمتر از ۳۰ سال و همچنین نژاد آسیایی و یا لاتین بودن فرد از جمله مواردی است که باعث بالا رفتن شانس به وجود آمدن کلوئید در نقاط مختلف بدن می شود. توجه به این نکات باعث می شود تا با دید کاملی نسبت به این مشکل برای درمان آن اقدام کنید.

مرکز جوان سازی پوست

روش های مختلف درمان گوشت اضافه

به منظور بررسی روش های مختلف درمان گوشت اضافه باید گفت که برای حل این مسئله امروزه شاهد روش های گوناگونی هستیم که از مهم ترین آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از ژل سیلیکونی و فشار درمانی

یکی از ساده ترین روش های از بین بردن این ضایعه استفاده از ژل های سیلیکونی و فشار درمانی است. این روش بسیار ساده بوده و فرد می تواند در منزل خود با استفاده از این روش اقدام به حل مشکل کلوئید در بدن خود کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است این روش برای برخی از کلوئیدها جواب ندهد و همین مسئله می تواند شما را با مشکل مواجه کند. در نتیجه اگر قصد دارید تا به صورت دائمی و عمیق اقدام به حل مشکل خود کنید، بهتر است سراغ روش های پیشرفته تر بروید.

تزریق آمپول های کورتونی

یکی دیگر از روش های درمان برای حل این مشکل ، تزریق آمپول های کورتونی است که باید توسط پزشک متخصص و در فواصل مشخص تزریق گردد. این تزریق ها می تواند اندازه و خارش ضایعه به وجود آمده را کم کرده و همچنین با تزریق دوز مناسب می توان شاهد فرورفتگی ضایعه موجود در روی بدن خود باشیم.

روش لیزر درمان کلوئید

بی شک یکی از بهترین گزینه ها برای درمان این ضایعه استفاده از روش لیزر است. معمولاً شما با سه جلسه لیزر درمانی می توانید اقدام به حل این مشکل کنید. البته ممکن است به دلیل بزرگ بودن ضایعه و یا موارد دیگر تعداد جلسات شما افزایش پیدا کند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این روش راندمان بالایی داشته و به شما کمک کند تا با سرعت اقدام به حل مشکل به وجود آمده کرده و این ضایعه را از روی بدن خود پاک کنید.

سرما درمانی

سرما درمانی روش دیگری است که به شما کمک می کند تا بتوانید ضایعه به وجود آمده بر روی بدن خود را از بین ببرید. در واقع می توان گفت که سرما درمانی یکی از روش های موثر درمان کلوئید به حساب می آید که در آن شاهد تزریق مواد مختلف داخل ضایعه هستیم و با چند جلسه می توان اقدام به حل این مشکل با استفاده از این تکنیک کرد.

جراحی ضایعه

اگر تمامی موارد گفته شده را انجام دادید اما همچنان با مشکل وجود ضایعه بر روی بدن خود مواجه بودید، لازم است تا اقدام به جراحی کرده و از این روش استفاده کنید. در واقع می توان گفت که جراحی آخرین تکنیک و روشی است که برای حل این مشکل می توانید از آن کمک بگیرید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به درمان کلوئید انداخته و در رابطه با روش هایی که به شما کمک کند تا این مشکل را حل کنید، توضیحات جامع و کاملی را ارائه کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دو × 4 =

فهرست