خال ها همواره یکی ضایعه های پوستی هستند که می توانند زیبایی صورت را با مشکل مواجه کنند. این مسئله باعث شده تا امروزه شاهد انواع روش های برداشت خال باشیم و افراد برای حل این مشکل به سراغ فعالین حوزه زیبایی رفته و از روش های برداشت خال استفاده کنند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع روش های برداشت خال آشنا کرده و در رابطه با آن ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

معرفی انواع روش های برداشت خال

اگر بخواهیم نگاهی به انواع روش های برداشتن خال انداخته و آن ها را به شما معرفی کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برداشت خال با جراحی

یکی از انواع روش های برداشتن خال که بسیار پرکاربرد است، روش جراحی است. در این روش خال ها با بی حسی موضعی بی حس شده با قیچی و چاقو برداشته می شوند. شما می توانید با این روش به بهترین شکل ممکن م وضعیت پوست را ترمیم کنید. امروزه روش های جراحی به سه مدل خارج سازی کامل تراشه ای، بیوپسی پانچ و جراحی برشی تفکیک می شود. در روش خارج سازی کامل تراشه ای از بیهوشی موضعی استفاده شده و با چاقوی جراحی تیز و کوچک سطح خال برش زده و آن را با پوست مجاور هم سطح می کنند.

در روش بیوپسی پانچ از دستگاه های مخصوص برای برداشتن خال استفاده شده و قطعه مکعبی شکل از پوست را پانچ می کنند. این روش برای خال های پوستی کوچک گزینه مناسبی به حساب می آید.

یکی دیگر از روش هایی که امروز شاهد آن هستیم روش جراحی برشی است که در این روش همراه با برش خال به صورت کامل خارج شده و زخم بخیه می خورد. این روش برای خال های پوستی صاف یا بدخیم گزینه مناسبی به حساب می آید.

روش برداشت خال کرایو

یکی دیگر از انواع روش های برداشتن خال کرایو نام دارد. در این روش گاز اکسید نیتروژن با استفاده از دستگاه به پوست زده شده و خون رسانی به سلول های تشکیل دهنده خال را مختل می کند. سپس از طریق انجام فرآیند خال برداری ضایعه پوستی از سطح صورت جدا شده و شاهد بهبود وضعیت پوست خواهیم بود.

برای مشاوره با بهترین کلینیک زیبایی در کرج تماس بگیرید

روش برداشت خال کوتر

پیش از آن که روش های جدید و مدرن برای برداشت خال به وجود بیایند، روش کوتر محبوبیت بسیار زیادی داشت اما این روش امروزه منسوخ شده است. در روش کوتر از حرارت برای برداشت خال استفاده می شود اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این روش می تواند باعث آسیب عمیق پوست شده و همچنین باعث به وجود آمدن اسکار بر روی سطح پوست شود. به همین دلیل امروزه هیچ شخصی پیشنهاد نمی کند که برای برداشت خال به سراغ روش کوتر بروید.

روش برداشت خال با لیزر

یکی از انواع روش های برداشت خال، روش لیزر است. در این روش برای برداشت خال از روی بدن عمق مورد نظر مشخص شده و با استفاده از لیزر ریشه خال به بهترین شکل ممکن از بین رفته و باعث می شود تا خال به راحتی از بین برود. امروزه روش برداشت خال با لیزر نیز دارای تکنیک های مختلف بوده و همین موضوع باعث شده تا شاهد تنوع تکنیک با استفاده از این روش باشیم.

بهترین روش برداشت خال چیست؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که از بین روش های گفته شده بهترین روش برای برداشت خال چیست؟ به منظور بررسی این مسئله باید گفت که شما باید با توجه به شرایط خال خود به سراغ پزشک متخصص رفته تا پزشک بتواند از بین انواع روش های برداشت خال، بهترین شیوه را برای شما مشخص کرده و بیان کند که باید از چه تکنیکی استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای انجام این فرآیند حتما به سراغ پزشک متخصص رفته و از او برای انتخاب روش مناسب کمک بگیرید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به انواع روش های برداشت خال انداخته و بیان کردیم که امروزه چه تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید خال را از روی بدن خود برداشته و به بهترین شکل ممکن این ضایعه پوستی را از بین ببرید. ما تلاش کردیم تا به صورت کامل این روش ها را به شما معرفی کرده و نحوه عملکرد هر یک از این روش ها را بیان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

چهارده − 12 =

فهرست