تزریق بوتاکس یکی از بهترین روش های برای درمان میگرن

بوتاکس یک روش درمانی برای میگرن،هزینه و آدرس در کرج

بوتاکس یک روش درمانی برای میگرن،هزینه و آدرس در کرج : بوتاکس یا سم آنابوتولینیوم A (Botox, or onabotulinum toxin A) یک نوع دارو است که از باکتری کولیستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. این دارو از یک نسخه از توکسین بوتولینوم برای فلج موقتی فعالیت عضلانی استفاده می‌ کند. تزریق  بوتاکس صورت به‌ طور عمده به دلیل توانایی خود در کاهش و صاف کردن چین و چروک های صورت شناخته شده است، اما طبق تحقیقات و بررسی های اخیر، بوتاکس همچنین می‌ تواند یک درمان موثر برای پیشگیری از میگرن مزمن باشد. پس از اینکه افرادی که برای اهداف زیبایی بوتاکس دریافت کردند، بهبود علائم میگرن را گزارش کردند، محققان شروع به بررسی بوتاکس سردرد کردند.

ابتدا آزمایش‌ ها برای ارزیابی کارایی آن در درمان میگرن تصادفی طراحی شدند، اما این مطالعات نتایج معنی ‌داری را نشان ندادند. سپس بوتاکس در بیمارانی مبتلا به میگرن مزمن مورد مطالعه قرار گرفت و مؤثر بودن آن ثابت شد. بوتاکس یک روش درمانی برای میگرن است که در این مقاله می خواهیم درباره هزینه، مزایا، معایب و کاربرد های این روش در کرج توضیح دهیم.

بوتاکس میگرن در کرج

بوتاکس میگرن در کرج

آنچه در این مقاله می خوانید:

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در کلینیک کرج

بوتاکس سردرد اغلب برای افرادی استفاده می‌ شود که در هر ماه، حدوداً ۱۵ روز یا بیشتر با سردرد روبرو هستند و سردرد هایشان چهار ساعت یا بیشتر طول می کشد. این افراد هر سه ماه یکبار، باید بوتاکس را تزریق کنند که عمدتاً در عضلات پیشانی، پشت سر، گردن و شانه ‌ها تزریق می‌ شود. بوتاکس برای میگرن مزمن شامل 31 تزریق در سر و گردن است که هر 12 هفته انجام می شود. محل های تزریق شامل پیشانی، شقیقه ها، پشت سر، بالای گردن و شانه ها است. هر درمان کمتر از 10 دقیقه طول می کشد.

تزریق بوتاکس میگرنی در کلینیک کاملیا کرج

تزریق بوتاکس میگرنی در کلینیک کاملیا کرج

چه کسانی کاندید مناسبی برای درمان میگرن با تزریق بوتاکس هستند

اگر فرد بزرگسالی هستید که از میگرن مزمن رنج می برید، ممکن است کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس باشید. بوتاکس برای افراد مبتلا به میگرن که 14 روز یا کمتر در ماه سردرد دارند، مورد تایید FDA نیست. از آنجایی که بوتاکس می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند، مهم است که در مورد سایر بیماری ها و داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر به بیماری‌ های عصبی عضلانی مبتلا هستید، ممکن است در معرض خطر عوارض جانبی جدی مانند مشکل در بلع یا تنفس باشید. اگر به هر نوع بوتولینوم واکنش آلرژیک داشته اید، از تزریق بوتاکس خودداری کنید.

بوتاکس-مصپورت-کلینیک-کاملیا-کرج

بوتاکس-مصپورت-کلینیک-کاملیا-کرج

تزریق بوتاکس میگرن در کلینیک برای چه کسانی ممنوع است

تزریق بوتاکس ممکن است در برخی افراد ممنوع یا غیرمناسب باشد. افراد زیر از تزریق بوتاکس باید خودداری کنند:

  1. افرادی که حساسیت شدید به بوتاکس یا دیگر محصولات بر پایه بوتولینوم توکسین A دارند.
  2. کسانی که در گذشته به بوتاکس یا محصولات بر پایه بوتولینوم توکسین A واکنش‌ های ناخواسته از جمله آلرژیک، خارش، تورم، یا تغییر رنگ پوست نشان داده اند.
  3. افراد مبتلا به بیماری ‌های عضلانی نوروموتوری مانند میاستنیا گراویس، لامبرت-ایتون سندروم، یا التهاب عضلات.
  4. افراد مبتلا به عفونت‌ ها یا التهابات در منطقه‌هایی که قرار است بوتاکس در آنجا تزریق شود.
  5. زنان باردار یا شیرده که اثرات تزریق بوتاکس بر روند بارداری و شیردهی نامعلوم است، بنابراین تزریق بوتاکس در این دوران توصیه نمی‌ شود.
  6. افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌ کنند که با بوتاکس تداخل دارند و ممکن است عوارض جدی ایجاد کنند.

قبل از تزریق بوتاکس سردرد، بهتر است با پزشک خود در مورد سابقه بیماری‌ ها، داروها و عوارض ناخواسته قبلی مشورت کنید تا مطمئن شوید که شما مشکلی برای تزریق بوتاکس ندارید و این روش برای شما مناسب است. همچنین، تزریق بوتاکس را در مراکز پزشکی مجاز و تحت نظر پزشکان و متخصصان مجرب انجام دهید.

بوتاکس-دیسپورت-کلینیک-کاملیا-کرج

بوتاکس-دیسپورت-کلینیک-کاملیا-کرج

برای استعلام قیمت و هزینه تزریق بوتاکس میگرن می توانید با شماره ۰۲۶۳۳۵۳۳۶۶۰ تماس بگیرید.

تزریق بوتاکس در کرج چگونه می‌تواند به درمان سردرد کمک کند

چگونگی عملکرد دقیق بوتاکس سردرد و میگرن در کنترل سردرد های میگرنیک هنوز مشخص نیست. در واقع، مکانیسم کار بوتاکس برای درمان سر درد و میگرن پیچیده است اما تصور می شود که با کاهش آزادسازی انتقال دهنده های عصبی و پروتئین های تحریک کننده و التهابی عمل می کند. پروتئین‌ ها مولکول‌ های بزرگ بیولوژیکی هستند که وظایف و عملکردهای مهمی از جمله وظایف ساختاری، عملکردی و تنظیمی در سلول ‌های شما انجام می‌ دهند. یکی از این انتقال دهنده های عصبی پروتئین، پپتید مرتبط با ژن کلسی تونین یا CGRP است که می تواند در افرادی که از میگرن رنج می برند، افزایش یابد. پایانه های عصبی حسی در بیماران مبتلا به میگرن به عنوان بیش‌ فعال در نظر گرفته می شود. بوتاکس به کاهش ارسال سیگنال های درد از اعصاب محیطی به مغز کمک می کند و همچنین تصور می شود که فعالیت CGRP را کاهش می دهد.

به زبان ساده اینکه، احتمالاً گیرنده‌ های درد در اعصاب عضلات، بوتاکسی که تزریق می شود را جذب کرده و سپس این بوتاکس باعث غیر فعال شدن آنها و مسدود کردن سیگنال‌ های درد ارسالی توسط اعصاب به مغز می‌ شود.

مزایا و معایب تزریق بوتاکس برای درمان سردرد در کاملیا

  • مزایا

کاهش تعداد حملات سردرد

بر اساس مطالعات، تزریق بوتاکس به نقاط استراتژیکی عضلات سر و گردن می‌ تواند تعداد حملات میگرن و سردرد‌ های مزمن را به طور معنی‌ داری کاهش دهد.

کاهش شدت درد

بوتاکس می‌ تواند شدت دردها را کاهش دهد و به تسکین درد و عدم راحتی کمک کند.

کاهش نیاز به داروهای مصرفی

برخی از بیماران که به دارو های پیشگیری‌ کننده میگرن پاسخ نمید‌دهند یا عوارض جانبی دارند،می‌ توانند با تزریق بوتاکس نیاز به مصرف دارو های مزمن را کاهش دهند.

  • معایب

نیاز به تزریق مکرر

اثرات بوتاکس botox درمانی معمولاً بین سه تا شش ماه دوام دارند و نیاز به تزریق‌ های مکرر به اندازه سه بار تا چهار بار در سال دارد.

عوارض جانبی

برخی از عوارض جانبی ممکن است شامل درد و کبودی در محل تزریق، سردرد موقتی، خشکی چشم، و کاهش احتمالی موقتی قدرت عضلات باشد.

موثر نبودن در همه افراد

بوتاکس ممکن است در همه افراد به‌ طور موثر درمانی نباشد، و برخی از افراد ممکن است به روش های مختلف درمان میگرن نیاز داشته باشند.

برای دیدن خدمات ما در زمینه مزوتراپی مو و درمان ریزش مو وارد شوید.

مزوتراپی مو در کرج

مزوتراپی مو در کرج

 

سوالات متداول در زمینه تزریق بوتاکس درمان میگرن

مدت زمان ماندگاری و تأثیر بوتاکس سردرد چقدر است؟

درمان سردرد با بوتاکس اثری دائمی ندارد؛ معمولاً تا سه ماه دوام دارد. پس از چند ماه، اعصاب بافت‌ های دردی جدیدی رشد می‌ کنند و سردرد ها معمولاً بر می‌ گردند. از آنجا که تزریق‌ بوتاکس باید به فاصله حداقل سه ماه انجام ‌شود، از این رو نیاز است که برخی از افراد برای دو هفته آخر دوره بوتاکس، از داروهای دیگر برای تسکین سردردشان استفاده کنند.

  • ترزیق بوتاکس سردرد هرچند وقت یکبار انجام می شود؟

تزریق بوتاکس سردرد هر سه ماه یکبار، یک استاندارد ملی است. تزریق‌ های زیادی انجام نمی‌ شوند، زیرا احتمال دارد که اگر بوتاکس را به صورت مکرر دریافت کنید، بدن شما اقدام به تولید آنتی‌ بادی‌ علیه توکسین بوتولینوم نماید. این آنتی‌ بادی‌ها می‌ توانند جلوی عملکرد بوتاکس در تزریق‌ های آینده را بگیرند.

  • قیمت تزریق بوتاکس میگرن در کرج چند است؟

جهت اطلاع از هزینه دقیق این روش زیبایی در کلینیک کاملیا کرج با ما تماس بگیرید.

کلینیک لیزر گلشهر کرج

کلینیک لیزر گلشهر کرج

قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن در کلینیک کاملیا

شما می‌ توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی کاملیا و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از هزینه تزریق بوتاکس میگرن خود مطلع شوید. جهت مشاوره حضوری رایگان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مشاوره و نوبت دهی آنلاین

جهت دریافت مشاوره و رزرو نوبت بصورت آنلاین با ما در ارتباط باشید

سایر مقالات مرتبط با پوست، مو، لیزر و زیبایی در کلینیک کاملیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

18 − 17 =

فهرست